söndag 19 april 2009

musik ska byggas utav glädje

i onsdags sjöng jag i soldatkyrkan på en liten klassisk afton som kulturskolan ordnat. även fast det inte var nå mycket folk alls så är jag alltid lika nervös, thats who I am. sjöng en låt som heter "Nina canzonetta", en italiensk klassisk låt. inte riktigt min stil kanske men det var faktiskt riktigt skoj! men självklart lyckades jag tappa bort mig på samma ställe 2 GGR! lyckat.
men min kära vän elina var där och tittade, det kändes bra iaf :)


hon åkte iväg till skåneland i torsdags, och duktig som hon är så körde hon nästan hela vägen dit. tänk när jag själv kommer så långt i min körning. just nu kämpar jag med att inte få motorstopp när jag ska köra iväg... haha


torsdagskvällen spenderade jag hemma hos tove som har vart hemma i veckan. på fredagen åkte vi till köpis och kikade lite. sen på kvällen begav vi oss hem till frida för lite mys!



en VÄLDIGT gammal bild på towhe&frida


i lördags blev jag bjuden på födelsedagsfika hemma hos elina dahlberg, hon fyllde ju 17 år under tiden hon var på Cuba. guuud vad jag saknat dig när du var borta! skönt att äntligen träffas igen, jag har ju inte haft nån att dricka te med ;) jossan var också där och vi pratade en massa och hade det trevligt.

grattis i efterskott sötnos, och förlåt för bilden (a)
på kvällen kom rebecca, maja och matilda hit :D matilda hade med sig en... fin hallonpaj som vi mumsade på. vanlijsåsen var dock godast, eller vad säger ni ;)
idag har jag vart på Urnan hela dagen och repat inför konserten den 10 maj på konserhuset, det ska bli riktigt kul. det är Haiti tema och en massa trummor och slagverk o grejer.
det här inlägget blev nog väldigt ointressant har jag kommit på, och jag tror att det tog nästan 2 timmar att skriva... och inte för att jag är sååå seg på att skriva utan för att elibry ringde och jag skrattade åt henne i mer än en och en halv timme :D (strike elina)
nu slutar jag innan ni somnar, jag ska nu istället dricka en stor kopp te och mysa till en film.
puss-

3 kommentarer:

  1. vadå vaniljsåsen var godast? pajen var ju oslagbar, drömmer fortfarande våta drömmar om den ;)

    SvaraRadera
  2. tänkte du uppd idag eller? :D

    SvaraRadera
  3. pajen var... speciell.
    haha nejdå den var superb! :D

    SvaraRadera